Celková renovace je uvedení motoru do stavu, v jakém opouštěl montážní linku a spočívá:
v kompletním rozebrání, vyčištění zvenčí i zevnitř od všech zbytků olejů, popř. jiných nečistot.
Výměnou všech ložisek (valivých i kluzných) a opotřebených / poškozených dílů za nové (např. ozubená kola atd.).
GO klikového hřídele, včetně vycentrování.
GO válce.
Výměnou spojkových lamel za lamely FERODO popř. překorkování starých lamel.
V kompletním novém přetěsnění motoru ( gufera, papírová těsnění, těsnící tmel, klingerit atd. ).
Kontrolou projde i dynamo a dobíjecí relé ( pokud je na dynamu ). V případě poškození je zapalování zrepasováno a relé nahrazeno elektronickým relátkem. Nebo na přání zákazníka vyměníme původní zapalování za bezkontaktní zapalování VAPE.
Karburátor je kompletně rozložen, vyčištěn a nastaven pro záběh.
Dále je upraven vnější vzhled motoru, který je dán sledem několika operací a záleží víceméně na přání zákazníka:
Nabízejí se dvě možnosti úpravy bloku motoru:
První je jednoduché otryskání karterů - tryská se tlakem 7 atmosfér jemnou balotinou nebo pískem - výsledkem je čistý avšak originálně vypadající povrch a v případě písku je to hladký a celistvý povrch bloku.
Druhá a náročnější operace spočívá v ručním čištění karterů za pomoci různých chemický prostředků a mechanického náčiní
Obě metody mohou být použity i na hlavu válce.
Válec je otryskán, nalakován vypalovací barvou a samozřejmě vypálen.
Pokud to zákazník vyžaduje, tak jsou víka motoru a jiné díly přeleštěny do matného nebo zrcadlového lesku (popř. se zrcadlově vyleští jen středový prolis).
Šrouby jsou použity nové nebo na přání je možné zachovat stáré a nechat nově pozinkovat.
Za příplatek se startovací a řadící páka nechá nově pochromovat, případně i jiné díly motoru ( Jawa 500 OHC, předválečné typy )